Onpas tullut pitkä tauko kirjoitusten välillä... Noh, tässä ollaan taas. Väsyneenä ja hieman hämmillään.
Olimme Savitaipaleella viikonloppuna ja pääsin tutustumaan kissa-mummmin kotiin. Kissa-mummilla on myös nimensä veroisesti kaksi kissaa, Juntti ja Sintti, joiden kanssa olisin niiiiiin mielelläni leikkinyt, mutta vanhat kissaherrat eivät oikein olleet yhtä innostuneita. Ensinnäkin, heillä oli karvat koko ajan pystyssä ja hirveä peruuttaminen päällä kun minä olisin vain halunnut hieman nuuskia heitä. Juntilta sainkin sitten kuonolle kun en kuunnellut äitiä ja kissa-mummia vaan lähestyin kissaherraa ilman lupaa tai vahtijaa. Onneksi ei ollut pitkät kynnet, joten kuono säästyi dämältä. Myöhemmin kuitenkin Sintti, jonka luulimme kiertävän minua uteliaisuudesta, hyökkäsikin päälle kauheasti mouruten ja räppäisi minut oikean silmän päälle niin, että tuli oikein vertakin. Siinä sitten tuhisin ja räin silmät sikkurassa kun kirveli niin kauheasti!
Äiti tuli kyllä lohduttelemaan, mutta torui myös, koska en ollut totellut ja menin uudestaan ja uudestaan nuuskimaan kammarin ovelle missä kissat olivat minua piilossa.

Samana iltana ajoimme Lappeenrantaan, isin kaverin kämpille ja he pelasivat Texas hold 'em:ia. Minun hommakseni jäi nuuskia ja ihmetellä... ja herkutella siankorvalla. Tassuttelin pari kertaa pelipöydän halki (joka oli minun puolustuksekseni lattialla, eli minun reviirilläni) ja kaatelin pelimerkkipinoja ja hihittelin sitten öidin sylistä kun pelaavista miehistä nousi kirousten myrsky. Onneksi olen niin söpö, ettei kukaan voi olla minulle kauaa vihainen. Myöhemmin, kun pahin pelivimma oli miehiltä laantunut ja vain muutama enää pelasi, kävin repo rankana löhöämään keskelle pelipöytää ja nukahdin siihen.

Lauantaina olikin hirveä härdelli päällä. Menimme tapaamaan isin tätiä ja serkkua, toisia kavereita, sukulaismiestä ja tämän naisystävää ja sitten vielä Savitaipaleen isomummia. Olikin todella jännittävä, mutta myös hyvin väsyttävä päivä ja nukuinkin koko automatkan takaisin kotiin.