On vierähtänyt hetki, koska äiti sairastui eikä ole ollut avaamassa minulle konetta hetkeen. No, nyt kuume laski ja vain yskä vaivaa, joten pääsin vihdoinkin koneelle.
Olimme Vihdissä mummin luona evakossa viime viikonloppuna kun meille tuli maalarit. Eihän siinä hajussa olisi minun herkkä kuononi kestänyt kovinkaan pitkään, niin ihan hyvä vain että lähdettiin. Ja mikä vielä parasta, mummilla oli Taru hoidossa! Taru on mummin kaverin tryffelikoira ja aivan hullu! Me riehuttiin ja ärhenneltiin toisillemme kunnes ei jaksettu kuin maata ja siltikin tökittiin toisiamme tassuilla ja muristiin. Ja kun äiti ja mummi ei enää jaksaneet kuunnella meidän riehumisia enää, meidät erotettiin aidalla.
1330401.jpg
Eipä se aita tosin Tarua kauaa pidellyt, koska se meni pienimmistäkin koloista, toisin kuin minä. Minä tyydyin vain kurkkimaan kaltereiden raosta ja uikuttamaan kun kukaan ei kiinnittänyt minuun mitään huomiota.
1330399.jpg
Tässä me lepäilemme Tarun nurkassa peitolla. Minä olin kylläkin siellä ensin ja sitten Taru tuli ja kävi ronskisti vain päälleni makaamaan. Mutta hei, eikös ilmekin sen jo kerro: kivaa oli! Otetaan uusiksi joskus, Taru, jookos?! :)

Tänään oli jännä aamupäivä myös. Sain kaksi rokotusta, tehosteen ja rabieksen. Kaikki meni hyvin vaikka äitiä vähän ällöttikin se piikki kun joutui pitelemään minua niskasta kun eläinlääkäri-täti pisti. Isi oli tosi yllättynyt etten pistänyt hanttiin sen kummemmin, mutta mitä sitä nyt hankaloittamaan tilannetta kun kerran niin nameja raksuja laitettiin kuonon eteen siihen pöydälle. Olisi kelvannut suurempikin annos. Kotimatkalla istuin kyllä äidin sylissä ja vähän itketti kun rabies kirveli, mutta nyt kun ollaan päästy kotiin olo on ihan hyvä. Huilailen tämän päivän ja huomenna olen taas ihan oma itseni!

EDIT. Isomummikin kävi eilen kylässä ja toi pussillisen ihania leluja! Ne olivat kuulemma isomummin koiran, Pipsan, vanhoja. Toivottavasti isomummi ei vain pahastu jos lelut ovat hieman huonommassa kunnossa kun hän seuraavan kerran vierailee. Leikin nimittäin aika raisusti välillä.

Äitin kommentti: Niin, siis nukke on jo otettu pois meidän touhuajalta, koska hän sai siltä jo jalkaterän mussutettua irti. *hmph* ja banaanilta on jo irronnut nenä!