Hei!

Nimi on Nita ja olen kolmikuinen welsh corgi pembroke. Väriltäni olen trikki (eli tricolor). Olen luonteeltani iloinen ja utelias ja tykkään peuhata ja paimentaa kotiporukoita näykkimällä nilkoista. Siankorvat ovat suurta herkkuani, mutta myös isäntäväen kengät, kaikki puinen kalustus, pahvinen ja muovinen tilpehööri, sekä ihmisten varpaat ovat namilistallani.

Neljä päivää sitten muutin tutusta ja turvallisesta synnyinkodistani Karjalohjalta kerrostaloon Malminkartanoon, Helsinkiin. Muutos oli suuri ja raskas, koska biologinen äitini ja muutama leikkitoveri jäivät taakse ja asun nyt uusien vanhempieni kanssa. Olemme tutustuneet tässä kuluneiden päivien aikana ja kotiutuminen on sujunut äitini mukaan 'kohtalaisesti'. Uusi ympäristö jännittää vielä; jopa niin paljon että vatsa on aivan kuralla ja itken ja uikutan öisin.

Viime yönä äitini blokkasi minut kahdella ylimääräisellä hyllylevyllä makuuhuoneesta. Levyt olivat tarpeeksi matalia että näin hänet nukkumassa sängyllä, mutten päässyt tarpeeksi lähelle tunteakseni oloni mukavaksi. Loukkaannuin hieman tästä surkeasta laiminlyönnistä ja päätin kakkia mielenosoituksellisesti ympäri kämppää. Siinä oli äidillä siivoamista! Nuuskin ja ihmettelin hänen touhujansa. Hän vain tuuppi minua pois pesuainetta nuuhkimasta ja murahteli väsyneesti.

Muuten päiväni ovat kuluneet mukavasti peuhaten ja torkkuen. Huono syömiseni tuotti hetken aikaa äidilleni stressiä, mutta nyt sujuu jo paremmin. Enhän minä nälkään sentään kuole! Syön kun on nälkä. Leikkimiseni on vielä aika rajua ja äiti varookin näppejään vielä riehuessaan minun kanssani. Isiltä nuo raisut leikit sujuvat ilman turhia sormien varomisia ja kivun älähdyksiä. Olen vallannut lähes kokonaan itselleni meidän ruskean nahkaisen säkkituolin. Se on mukava ja pitää ärsyttävää ääntä kun äiti tai isi yrittää nukkua, mutta minun on hyvä nukkua siinä kun saan sen juuri sopivan muotoiseksi alleni. Välillä siinä tulee kyllä hiki ja sitten pitää mennä lattialle pitkälleen.
Äitini lempinimi minulle on "pampula", mutta isi kutsuu minua "elukaksi" tai "voi-vittu-mitä-menit-tekemään:ksi". Hassu isi. :)